Veelgestelde vragen
Thuis in Hongarije
Zorgeloos genieten!
  • Registreer

Frequently Asked Questions

Please select your question category

Search FAQs
View all frequently asked questions

Openingstijden winkels

·         De meeste winkels zijn van maandag t/m vrijdag open van 10-18 uur en op zaterdag van 9-13 uur. Sommige zijn een dag per week, meestal de donderdag, tot 19 uur open.

·         Warenhuizen zijn op zaterdag open tot 15 of 17 uur.

·         Supermarkten zijn open van maandag t/m vrijdag van 7-19 uur en op zaterdag van 7-14 uur.

·         Een aantal kruidenierswinkels is 24 uur per dag open.

Openingstijden musea

·         De meeste musea zijn van dinsdag t/m zondag open van 10-17 of 18 uur.

·         Alle musea, ook de grootste, zijn op maandag gesloten.

Rookverbod

·         Roken is niet toegestaan in openbare ruimtes, zoals bars, restaurants en hotels, en het openbaar vervoer.

Nederlandse naam

lokale naam

verkrijgbaar

opm.

Euro 95 (loodvrij)

Szuper Benzin / Olomentes 95

Goed

(A)

Superplus 98 (loodvrij)

Szuper Plusz / 98 Oktan / Olomentes 98

n.b.

 

Diesel

Diesel / Dizel

Goed

 

Lpg

Gaz

Goed

(B)

Aardgas

n.b.

Zeer beperkt

(C)

Bio-ethanol

E85

Goed

 

·         A: In plaats van loodhoudende benzine wordt een kant-en-klare loodvrije benzine met een loodvervangend middel verkocht.

·         B: Lpg is bij ruim 480 tankstations verkrijgbaar. Voor het tanken van lpg is in Hongarije de zogenaamde Italië-nippel nodig.

·         C: Voor een kaart en een overzicht van tanklocaties ziecngeurope.com.

Brandstofprijzen

·         Euro 95 is 23% en diesel is 5% goedkoper dan in Nederland, terwijl de prijs van lpg ongeveer gelijk is (juni 2013).

·         Een overzicht van actuele Europese brandstofprijzen kunt u downloaden opanwb.nl.

Betalen

·         U kunt contant betalen.

·         Bij veel tankstations worden creditcards geaccepteerd.

Reservebrandstof

·         Het is verboden brandstof in een reservetankje in te voeren.

Informatie

·         Lpg: De lpg-gids, die onder meer verkrijgbaar is bij de ANWB (winkels en webwinkel), biedt veel handige informatie en een overzicht van autogasstations in het buitenland. Zie hiervoor ook:www.mylpg.eu. Meer info: www.autogas.nl.

Fooien

·         Als er geen service charge oftewel bedieningsgeld op de hotel- of restaurantrekening staat, dan wordt met name in Boedapest een fooi van 10-15% verwacht.

·         Bij taxichauffeurs kunt u het bedrag afronden.

Heerlijk klimaat
Hongarije heeft een gematigd landklimaat met mediterrane invloeden. Dit betekent dat de winters koud zijn, 's nachts vriest het en overdag schommelen de temperaturen rond de 0 graden. Daarnaast sneeuwt het ook vaak en reken op ruim 20 dagen sneeuw per jaar. Deze periode wordt ruimschoots gecompenseerd tijdens de zomer, want dan kunnen de temperaturen makkelijk oplopen tot 26 á 27 graden. Augustus is over het algemeen de warmste maand van het jaar. Hongarije heeft gemiddeld 2000 zonuren per jaar. Hierdoor doet Hongarije qua heerlijk zomerweer niet onder voor Italië en Spanje.

Pálinka
Pálinka is een volgens de Hongaren een smaakvolle vruchtenbrandewijn (lees: een vuurwater dat het midden houdt tussen stookolie en antivries, met heel in de verte een vleugje peer, pruim, abrikoos of andere vrucht. Deze drank wordt – niet zelden illegaal gestookt – en is te krijgen in verschillende alcoholpercentages, maar zelfs de lichtste variant hakt er nog flink in. Egészségedre is het Hongaarse woord voor proost. Maar veel eenvoudiger is ‘Isten, Isten (Isten is het Hongaars voor God), maar dit wordt vooral door ouderen gebruikt.

 

Officiële naam

·         Republiek Hongarije /Magyar Köztársaság

Staatsvorm

·         Parlementaire republiek

·         Hongarije is administratief opgedeeld in 19 provincies of komitaten (megyek).

Hoofdstad

·         Boedapest /Budapest

Europese Unie

·         Hongarije is lid van de EU sinds 2004.

Taal

·         Hongaars

Aantal inwoners

·         10 miljoen

Oppervlakte

·         93.030 km² (bijna 2,5 keer Nederland)

Gemiddelde levensverwachting

·         73,4 jaar (NL: 80,1 jaar)

Munteenheid

·         Forint (HUF)

Landcode kenteken

·         H

Afstand vanaf Utrecht

·         Siófok: 1.365 km

·         Boedapest: 1.375 km

·         Szeged: 1.540 km

Taal

·         Meest gesproken taal: Hongaars.

·         Hongaars behoort tot de Fins-Oegrische taalgroep en is afgezien van Fins en Estlands aan geen enkele Europese

           taal verwant.

·         U kunt meestal ook met Engels of Duits uit de voeten.

 

 

Ten2Ten Reizen organiseert reizen naar Hongarije. Een stedentrip, rondreis, groepsreis, studiereis of accommodatie boek je heel gemakkelijk bij ons. Uiteraard kunnen wij uw reis geheel aan uw wensen aanpassen. Neem in dat geval gewoon contact met ons. Dan bespreken wij persoonlijk al uw wensen, mogelijkheden en kosten met u door.

 

 

2013

2014

Nieuwjaar

1 januari

1 januari

Dag der Onafhankelijkheid (1848)

15 maart

15 maart

     

Dag van de Arbeid

1 mei

1 mei

     

Dag van de Grondwet (Sint-Stephanus)

20 augustus

20 augustus

Nationale feestdag (Dag van de Republiek, opstand 1956)  

23 oktober

23 oktober

Allerheiligen (Mindenszentek)

1 november

1 november

Kerstmis

25 en 26 december  

25 en 26 december

 

 

 

Invoer vanuit een EU-land

·         De volgende richtlijn geldt per persoon van 17 jaar en ouder:

·         10 liter sterkedrank

·         20 liter likeur

·         90 liter wijn (waarvan maximaal 60 liter mousserende wijn)

·         110 liter bier

 

 

 Invoer

·         Binnen- en buitenlandse betaalmiddelen mogen vanuit een EU-land vrij worden ingevoerd.

·         Binnen- en buitenlandse betaalmiddelen mogen vanuit een niet-EU-land vrij worden ingevoerd tot het equivalent van € 10.000  (inclusief cheques en bankwissels). Bedragen boven het equivalent van € 10.000  moeten worden aangegeven.

 

 

·         U hebt voor uw hond of kat een EU-dierenpaspoort nodig, verkrijgbaar bij de dierenarts. Dit paspoort bevat een beschrijving van het dier, de naam en het adres van de eigenaar, het registratienummer van de chip (standaard wordt de ISO microchip ingebracht) en het bewijs van inenting tegen rabiës, dat ouder dan 21 dagen moet zijn. In Hongarije wordt zowel het één- als driejarig entschema geaccepteerd, dit schema moet duidelijk vermeld worden. Tevens is er ruimte in het paspoort voor een gezondheidsverklaring en andere behandelingen of inentingen.

·         Identificatie via een tatoeage is sinds juli 2011 niet meer geldig voor het huisdier op reis.

·         U kunt het dier inchecken voor handbagage of voor de speciale vrachtruimte.

·         De aanvullende eisen voor huisdieren kunnen per land verschillen, uw dierenarts kan u hierover informeren. Denk hierbij niet alleen aan uw bestemmingsland maar ook aan de landen waar u doorheen reist.

 

 

Invoer vanuit een EU-land

·         De volgende richtlijn geldt per persoon van 17 jaar en ouder:

·         800 sigaretten

·         400 cigarillos's (maximaal 3 g per stuk)

·         200 sigaren

·         1 kg tabak

 

Invoer vanuit een EU-land

·         U mag levensmiddelen onbeperkt invoeren, mits bestemd voor eigen gebruik.

 

Voltage

·         230 volt

 

Verloopstekker

·         U hebt geen verloopstekker (wereldstekker) nodig.

·         Stopcontacten hebben twee ronde gaten en kunnen geaard of ongeaard zijn.

 

 

Munteenheid

·         Forint (HUF)

Bankpas

·         Bankpassen worden geaccepteerd bij automaten met een Cirrus- of Maestrologo.

·         Gebruik van een bankpas is meestal goedkoper dan gebruik van een creditcard. De kosten verschillen per bank en per bankpas. Als uw bank een vast bedrag per verrichting rekent, is frequent gebruik van uw bankpas bij kleine bedragen af te raden.

·         Er geldt een limiet per dag.

Creditcard

·         Creditcards worden in vrijwel alle hotels en restaurants en bij veel tankstations geaccepteerd.

·         Geld opnemen met een creditcard is meestal niet gratis. De kosten verschillen per bank en per creditcard. Als uw bank of creditcardmaatschappij een vast bedrag per verrichting rekent, is frequent gebruik van uw creditcard bij kleine bedragen af te raden.

·         De ANWB-creditcard is de goedkoopste creditcard voor ANWB-leden. Uitgebreide info vindt u opanwb.nl/creditcard.

Geldautomaten

·         Hongarije heeft voldoende geldautomaten (bancomatofATM).

·         Actuele informatie over geldautomaten in een bepaalde plaats vindt u opwww.maestrocard.com,www.mastercard.com/atmlocator,www.visa.com/atmlocatorof viawww.atmlocator.info.

Geld wisselen

·         Wisselen in Nederland is niet verstandig in verband met hogere koersen. U kunt geld wisselen aan de grens of bij banken, wisselkantoren of hotels in Hongarije. Geld opnemen met uw bankpas is doorgaans het voordeligst.

·         Travellercheques, bij voorkeur in euro's, worden geaccepteerd bij de banken en in veel winkels.

 Bijzonderheden

·         Euro's worden vaak geaccepteerd als betaalmiddel.

 

Medische zorg

·         De gezondheidszorg in Hongarije is over het algemeen goed.

·         U wordt geadviseerd een goede reisverzekering af te sluiten. Houd er rekening mee dat u mogelijk contant moet betalen voor de verlening van medische zorg.

·         In geval van een ziekenhuisopname of wanneer u medisch-specialistische zorg nodig hebt, kunt u het beste direct contact opnemen met uw verzekeringsmaatschappij. Voor informatie en eventuele ondersteuning kunt u terecht bij de Nederlandse vertegenwoordiging in de hoofdstad Boedapest.

Documenten

·         U kunt een Europese gezondheidskaart (EHIC) aanvragen via uw zorgverzekeraar of viawww.ehic.nl. Met deze kaart hebt u recht op noodzakelijke medische zorg bij ziekte of een ongeval tijdens uw verblijf in Hongarije. De kosten worden veelal rechtstreeks bij de zorgverzekeraar gedeclareerd.

Geneesmiddelen

·         Apothekers zijn geopend van 8-18 uur. Buiten deze tijden wordt altijd verwezen naar een 24-uursapotheek.

·         Neem speciale geneesmiddelen in ruim voldoende mate mee (in de originele verpakking) of vraag uw arts om een recept.

·         Het is raadzaam zelf een reisapotheek met reguliere geneesmiddelen mee te nemen.

Medische verklaring

·         Als u geneesmiddelen mee op reis neemt die onder de Opiumwet vallen (zoals bepaalde slaapmiddelen, ADHD-middelen en sterke pijnstillers), moet u voor deze geneesmiddelen een zogenaamde Schengenverklaring (gelegaliseerdemedische verklaring) bij u hebben.

·         Het reizen met deze geneesmiddelen zonder verklaring is strafbaar.

·         Opwww.farmatec.nlleest u welke geneesmiddelen onder de Opiumwet vallen en hoe u de verklaring kunt aanvragen.

·         De verklaring is 30 dagen geldig na de door u opgegeven ingangsdatum.

·         Vraag de verklaring minimaal 4 weken voor vertrek aan.

Inentingen

·         Inentingen zijn niet verplicht voor Hongarije.

·         Als u langer dan vier weken in de natuur gaat wandelen of kamperen in de periode van maart tot en met november, of op andere wijze meer risico loopt, wordt een vaccinatie tegen tekenencefalitis aangeraden.

Teken

·         Let op teken als u wandelt of kampeert in de natuur, want deze kunnen de ziekte van Lyme overbrengen. U verkleint de kans op een tekenbeet door bedekkende kleding te dragen en een insectenwerend middel op de onbedekte huid te smeren.

·         In Hongarije komt ook tekenencefalitis voor. Encefalitis is een hersenontsteking die wordt veroorzaakt door een virus, dat kan worden overgebracht door teken. Van april tot november zijn de teken het actiefst en is het risico om deze ziekte op te lopen het grootst. DEET is een effectief insectenwerend middel tegen teken.

 

Zoogdieren

·         Hondsdolheid komt voor in Hongarije. Neem direct contact op met een arts wanneer u door een zoogdier (bijvoorbeeld een hond, kat, vleermuis of vos) bent gebeten.

Openingstijden banken

·         Banken zijn meestal open van maandag t/m donderdag van 8-16 uur.

Openingstijden postkantoren

·         Postkantoren zijn van maandag t/m vrijdag open van 8-18 uur.

Drinkwater

·         Over het algemeen is het kraanwater van goede kwaliteit en kan het veilig worden gedronken. Bij twijfel kunt u water uit flessen gebruiken, dat overal verkrijgbaar is.

Voedsel

·         Omdat encefalitis (zieTeken) ook kan worden overgedragen via rauwe melk van koeien, schapen of geiten, wordt u geadviseerd geen producten te gebruiken die zijn gemaakt van rauwe melk (zoals sommige kazen).

Reisdocument

·         U hebt een geldig paspoort of een geldige Nederlandse identiteitskaart nodig.

Visum

·         Een visum is niet vereist.

Bijzonderheden

·         Vanaf 26 juni 2012 hebben alle kinderen een eigen reisdocument nodig. Een bijschrijving in het paspoort van een ouder is vanaf die datum niet meer geldig.

·         Deze informatie geldt voor reizigers met de Nederlandse nationaliteit.

Voertuigpapieren

·         Het Nederlandse kentekenbewijs wordt erkend.

·         Een NL-sticker is niet vereist. De landcode op de kentekenplaat is voldoende. Heeft uw kentekenplaat geen landcode (aanhangwagen, fietsendrager, oldtimer), dan moet u wel een NL-sticker aanbrengen.

 

Nummer kiezen

·         Internationaal toegangsnummer: 36.

·         Vanuit Nederland naar Hongarije: 00 - 36 - netnummer  zonder nul - abonneenummer.

·         Vanuit Hongarije naar Nederland: 00 - 31 - netnummer zonder nul - abonneenummer.

Mobiel bellen

·         U kunt uw Nederlandse mobiele telefoon of smartphone gebruiken. Raadpleeg uw provider voor de roamingkosten.

·         De netwerken bieden samen volledige dekking.

·         Er is een 3G-netwerk (internet).

Alarmnummers

·         Het landelijk alarmnummer is 112.

 

 

Auto of motor

·         Het Nederlandse rijbewijs is geldig in Hongarije, ook bij het huren van een voertuig.

·         Een IRB (internationaal rijbewijs) is niet vereist.

·         Let op: verhuurbedrijven kunnen specifieke eisen stellen. Bijvoorbeeld een minimum- of maximumleeftijd of een minimum aantal jaren dat u in het bezit moet zijn van uw rijbewijs. Vraag van tevoren naar de voorwaarden.

Bromfiets of snorfiets

·         Voor het besturen van brom- en snorfietsen is een rijbewijs vereist.

Bijzonderheden

·         Deze informatie geldt voor Nederlands ingezetenen.

Tol

   ·         In 2008 is het tolsysteem waarbij een vignet achter de voorruit moet worden geplakt vervangen door een bonnetjessysteem. Deze bonnetjes staan ook bekend als e-vignetten of virtuele vignetten.

      Alle snelwegen in Hongarije (dus alle wegen die met een M plus een getal aangegeven worden, zoals M1 of M15) zijn tolwegen. Sommige delen van deze snelwegen zijn vrijgesteld van tol, vooral de gedeelten die om een stad leiden.

 

Hongarije ligt in het hartje van Europa (en dus niet in Oost-Europa). Ver van welke zee dan ook, omgeven door bergen. Geen wonder dat het een typisch landklimaat heeft. Warme, droge zomers en gure winters maar zonder veel neerslag.  

Klimaat

·         Hongarije kent twee klimaatzones: een gebied ten westen en een gebied ten oosten van de Donau-rivier.

·         Door de wat westelijker ligging wordt het klimaat ten westen van de rivier iets getemperd. In de zomer is het hier iets minder warm dan in het oosten van Hongarije, in de winter is het iets zachter. Het is natter en wisselvalliger dan in het oosten.

·         Ten oosten van de Donau ligt een uitgestrekte vlakte. In de zomermaanden is het meestal behoorlijk warm en in de winter behoorlijk koud.

Kledingadvies

·         Neem luchtige kleding mee. Een regenjas of -poncho kan van pas komen. Een (fleece)trui of vest hebt u nodig voor de koele avonden. Lange mouwen en een lange broek bieden 's avonds bescherming tegen muggen.

·         Stevige wandelschoenen voor de wandelaars onder ons.

 

 

De algemene voorwaarden van Ten2Ten Reizen zijn beschikbaar als download in het zogeheten PDF formaat. Klik HIER om de algemene voorwaarden naar uw computer te downloaden. Voor het openen en bekijken van onze algemene voorwaarden heeft u het programma Adobe Acrobat Reader nodig. Dit programma kunt u HIER gratis downloaden en installeren op uw computer.

Vrijblijvend aanbod

Het aanbod van Ten2Ten Reizen, onderdeel van Van Tuijl Recreatie (nader te noemen VTR) is vrijblijvend en kan zo nodig worden herroepen. Dit zal bijvoorbeeld gebeuren indien, op het moment dat de reiziger wenst te reserveren, de reis inmiddels is volgeboekt.

Reisovereenkomst

De reisovereenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod van VTR door de reiziger. Op de reisovereenkomst zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing. In geval van schriftelijke aanmelding geldt de dag van ontvangst door VTR van het volledig ingevulde en door de reiziger ondertekende aanmeldingsformulier als de dag van totstandkoming van de reisovereenkomst. In geval van telefonische aanmelding geldt de dag waarop de persoonsgegevens aan VTR worden doorgegeven als de dag van totstandkoming van de reisovereenkomst. In geval van online aanmelding geldt de dag waarop de persoonsgegevens worden doorgegeven aan VTR als de dag van totstandkoming van de reisovereenkomst.

Herroeping

Het aanbod van VTR op internet is vrijblijvend en kan zo nodig door deze worden herroepen. Herroeping wegens correctie van fouten in de berekening van de reissom of van andere fouten is toegestaan. Dit dient zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 8 kantooruren na aanvaarding, te geschieden onder opgaaf van redenen.

Afwijkende reis en/of 'Op Maat' reis

Indien de reiziger een reis boekt welke niet vermeld staat op de site of welke afwijkt van de gepubliceerde reis, berekent VTR € 10 per persoon extra aan administratiekosten.

Afwijkende reis en/of 'Op Maat' reis: andere vertrekdatum, kortere of langere reisduur, aangepaste reis etc.

Voor de betaling van de afwijkende reis en/of 'Op Maat' reis kunnen andere voorwaarden gesteld worden met betrekking tot betaling, annulering enzovoort. Deze afwijkende bepalingen gelden ten allen tijde boven de algemene voorwaarden.

Bij annulering door de reiziger van een afwijkende reis en/of 'Op Maat' reis geldt dat voor gereserveerde en/of betaalde vliegtickets die onderdeel uitmaken van de afwijkende reis en/of 'Op Maat' reis  steeds de volledige ticketprijs verschuldigd blijft, ongeacht het moment van annuleren.

Reisduur

Bij reizen waarbij het vervoer is inbegrepen is de reisduur vermeld in dagen. De dagen van vertrek en aankomst zijn hierbij inbegrepen en gelden als hele dagen. Niet de in de publicatie vermelde tijden, maar de tijden die vermeld staan in de reisbescheiden gelden als de relevante tijden. Incidentele of structurele wijzigingen in de dienstregelingen en vluchtschema’s van vervoerders kunnen van invloed zijn op de reisduur. Behoudens aanspraken op de eventueel door de reiziger afgesloten reis- en/of annuleringsverzekering, heeft de reiziger geen recht op restitutie van een deel van de reissom indien de tijdstippen van vertrek tengevolge van genoemde wijzigingen, niet meer dan 36 uur afwijken van het oorspronkelijke tijdstip. VTR is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van vertraging.

Reissom

Onder de reissom wordt verstaan het totale bedrag wat u betaald voor boekingen en reserveringen van vervoer en verblijf, incl. toeslagen en kosten.

Aansprakelijkheid

Degene die de reis boekt (de aanmelder) is aansprakelijk voor alle reizigers op de boeking.

Preferenties/essenties

Speciale wensen (preferenties) die bij boeking zijn opgegeven worden ter informatie aan de uiteindelijke dienstverlener, kenbaar gemaakt. Een preferentie blijft ten allen tijde een voorkeur en kan nooit gegarandeerd worden.

Verzekeringen

Het afsluiten van een reisverzekering is een absolute noodzaak. Tevens is het afsluiten van een annuleringsverzekering van groot belang en wordt dringend aanbevolen. De reiziger is zelf verantwoordelijk voor het tijdig afsluiten van bedoelde verzekeringen. De reiziger verstrekt uiterlijk 21 dagen voor het vertrek een kopie van de polis van de reisverzekering aan VTR.

Wijzigingen

Tot 6 weken voor vertrek kan de reiziger een verzoek tot wijziging van de reisovereenkomst indienen. Indien de wijziging niet het karakter van een annulering heeft (wijziging van datum wordt gezien als annulering), kan de wijziging worden aangebracht. De wijzigingskosten bedragen € 27,50 per persoon per wijziging. Binnen 6 weken voor vertrek bedragen de wijzigingskosten € 150,00 per persoon per wijziging. Printen nieuw ticket i.v.m. onjuist gespelde naam € 175,00 per persoon per wijziging.

Annulering door de reiziger

Indien een reisovereenkomst wordt geannuleerd door de reiziger zijn voor iedere reiziger naast eventuele communicatiekosten de volgende bedragen verschuldigd:

Bij annulering tot de 42e dag (exclusief) voor de vertrekdag: de aanbetaling.

Bij annulering vanaf de 42e dag (inclusief) tot de 28e dag (exclusief) voor de vertrekdag: 35% van de reissom.

Bij annulering vanaf de 28e dag (inclusief) tot de 21e dag (exclusief) voor de vertrekdag: 40% van de reissom.

Bij annulering vanaf de 21e dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) voor de vertrekdag: 50% van de reissom.

Bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) voor de vertrekdag: 75% van de reissom.

Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom.

Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

De hierboven bedoelde annuleringskosten zullen de reissom niet overschrijden.

Een annulering dient schriftelijk en gemotiveerd bij VTR te worden ingediend.

Opzegging / overmacht

VTR heeft het recht de reisovereenkomst op te zeggen zonder aansprakelijk te kunnen worden gehouden voor enige schade in geval:

Overmacht voor een meerdaagse vlieg/busreis en de opzegging binnen 14 dagen voor vertrek wordt gedaan.

Overmacht, waaronder wordt verstaan abnormale en onvoorziene omstandigheden, die onafhankelijk zijn van de wil van degene die zich erop beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.

Onder overmacht wordt o.m. verstaan omstandigheden zoals, annuleringen en schemawijzigingen van vluchten door de luchtvaartmaatschappij, politieke onrust, weersomstandigheden, natuurrampen en stakingen.

Minimum aantal deelnemers

Tenzij anders vermeld, geldt voor de reizen een minimum aantal reizigers. Beneden dit aantal reizigers kan de reis niet worden uitgevoerd. In voorkomende gevallen ontvangt de reiziger hiervan tijdig bericht. Afhankelijk van uw reisduur;

·        reisduur t/m 6 dagen: uiterlijk 8 dagen voor vertrek

·        reisduur 7 t/m 10 dagen: uiterlijk 14 dagen voor vertrek

·        reisduur 11 dagen of langer: uiterlijk 21 dagen voor vertrek

Aanvangsdatum van de reis geldt altijd als uitgangspunt. 

Persoonlijke gegevens

VTR vereist de verstrekking van persoonlijke gegevens van de reiziger die voor een goede uitvoering van de reis van belang kunnen zijn. Dit betreft niet alleen de melding van een verstandelijke of lichamelijke functiebeperking, doch ook van andere hoedanigheden die voor een goede uitvoering van de reis voor zowel de betrokkene als voor de groep van belang is. VTR behoudt zich het recht voor om onder opgave van redenen de boeking van bepaalde personen te weigeren.

Naam zoals in het paspoort staat vermeld

Het is van het grootste belang dat de reiziger direct bij boeking de juiste naam doorgeeft, zoals deze vermeld staat in zijn/haar paspoort. Hier wordt bedoeld de achternaam (indien van toepassing de meisjesnaam) en de volledige voornaam. Dit voorkomt veel reisongemak bij de luchtvaartmaatschappijen. Indien de naam op het vliegticket niet overeenkomt met de naam op het paspoort of identiteitsbewijs van de reiziger heeft de luchtvaartmaatschappij het recht de reiziger te weigeren. VTR is niet aansprakelijk voor kosten voortvloeiend uit het opnieuw uitschrijven van vliegtickets. Voor alle vliegreizen dient de reiziger zijn naam en volledige voornaam/voornamen aan VTR te verstrekken Een goed advies: Raadpleeg de naam in uw paspoort voordat u boekt.

Boekingsbevestiging

Na boeking van de reis ontvangt de reiziger binnen enkele dagen de factuur voor de betaling, afhankelijk van de termijn voor vertrek. Deze factuur is tevens de bevestiging van de boeking. VTR verzoekt de reiziger dringend alle hierop vermelde gegevens goed te controleren en binnen 2 dagen na ontvangst van de bevestiging te berichten indien één of meerdere zaken onjuist zijn. Met name moet gecontroleerd worden of de spelling van de naam correct is. Moeten de tickets achteraf aangepast worden, dan zijn hier kosten aan verbonden die VTR aan de reiziger zal doorbelasten.

Reisbescheiden

De benodigde reisbescheiden zullen uiterlijk 10 dagen voor de dag van vertrek in het bezit van de reiziger worden gesteld, tenzij deze termijn om gerechtvaardige redenen moet worden overschreden. VTR verzoekt de reiziger dringend alle hierop vermelde gegevens goed te controleren en direct te berichten indien één of meerdere zaken onjuist zijn. De reiziger die niet tijdig de noodzakelijke reisbescheiden heeft ontvangen, is verplicht dit uiterlijk 7 dagen voor vertrek aan VTR te melden.

Betaling

Bij het tot stand komen van de reisovereenkomst dient een aanbetaling van 25% van de totale reissom te worden gedaan. Het restant van de reissom moet uiterlijk 6 weken voor de aanvangsdatum van de reis worden voldaan. Indien de reisovereenkomst binnen 6 weken voor de dag van vertrek tot stand komt, moet per omgaande de gehele reissom worden voldaan.

Niet tijdige betaling kan, na sommatie, leiden tot onmiddellijke opzegging van de reisovereenkomst door VTR. In dat geval zullen de bepalingen die betrekking hebben op annulering door de reiziger van toepassing zijn en het al betaalde gedeelte van de reissom zal worden verrekend met de annuleringskosten.

Reissom

De gepubliceerde reissom in Euro’s geldt per persoon, tenzij anders aangegeven. Hierbij zijn de diensten en voorzieningen zoals deze in de arrangementen zijn omschreven inbegrepen.

De administratiekosten bedragen € 20,- per boeking.

Prijswijziging voorbehouden

De gepubliceerde reissom is gebaseerd op de prijzen, geldkoersen, heffingen en belastingen zoals deze bij VTR bekend waren ten tijde van publicatie. VTR behoudt zich het recht voor om, ook met betrekking tot de reeds aangegane reisovereenkomsten, tot 20 dagen voor de dag van vertrek, de reissom te wijzigen indien bijv. heffingen zoals BTW, toeristenbelastingen, luchthavenbelastingen, brandstoftoeslagen daartoe aanleiding geven. Verhogingen van deze kosten zullen daarbij netto, dus zonder opslag, worden doorberekend.

Fluid pricing (prijsverschillen in de reissom)    

De reissom wordt op basis van de meest actuele prijzen berekend, welke op onze website zijn gepubliceerd. VTR behoudt zich het recht voor om de reissom van elke willekeurige reis dagelijks op de website te wijzigen. Het kan voorkomen dat medereizigers een andere reissom hebben betaald dan dat de reiziger heeft gedaan. Dit heeft te maken met prijzen die verschillen naargelang bezetting en tijdstip van boeking. In geen enkel geval kan VTR overgaan tot restitutie van het verschil in reissommen.

Excursies buiten het officiële programma

VTR wijst u er nadrukkelijk op, dat zij geen enkele aansprakelijkheid aanvaardt voor excursies die door de reiziger ter plaatse wordt geboekt en die niet door VTR, noch in haar opdracht zijn uitgevoerd/georganiseerd.

Grensdocumenten

De reiziger dient bij vertrek en tijdens de reis in het bezit te zijn van de benodigde documenten, zoals bijvoorbeeld geldig paspoort, identiteitsbewijs etc. Gelet op het grote belang hiervan, dient de reiziger zelf de door VTR verstrekte informatie bij de betreffende instanties op toepasselijkheid, actualiteit en volledigheid te laten controleren. Indien u een andere nationaliteit bezit dan de Nederlandse, dient u zelf bij de ambassade van het te bezoeken land na te gaan of er afwijkende regels van toepassing zijn. VTR is niet aansprakelijk in geval de reiziger niet aan de reis, of onderdelen daarvan, kan deelnemen tengevolge van tekortkomingen in zijn reisdocumenten. Alle hieraan verbonden kosten komen voor rekening van de reiziger.

  1. Voor reizen naar het buitenland wordt de reiziger aangeraden contact op te nemen met zijn huisarts of met de GG&GD of er vaccinaties van toepassing zijn.

Bagage

VTR is niet aansprakelijk voor verlies, beschadiging of het verloren gaan van bagage, reisbescheiden en reisdocumenten of andere (persoonlijke) bezittingen van de reiziger.

VTR is niet aansprakelijk voor de extra kosten die door de reiziger aan de luchtvaartmaatschappij moet worden betaald i.v.m. het meenemen van meer dan het maximum toelaatbare gewicht, afmetingen van en/of aantallen koffers, handbagage etc.

Transfers en overige reiskosten

Bij de gepubliceerde reizen zijn de transfers inbegrepen, tenzij bij boeking anders vermeld.

De reis- en eventuele overige kosten die gemaakt moeten worden i.v.m. de heen- en terugreis naar en van de luchthaven van vertrek en aankomst zijn niet bij de prijs inbegrepen.

Entreegelden

Entreegelden zijn bij de reissom inbegrepen tenzij nadrukkelijk vermeld.

Buitenlandse touringcar

De vlieg/busreis die de reiziger bij VTR heeft geboekt wordt met plaatselijke touringcars uitgevoerd. Deze touringcars voldoen tenminste aan de lokale normen en wetten.

Nederlandse touringcar

Indien Nederlandse bussen worden ingezet voor het vervoer van reizigers, voldoen deze bussen aan de Nederlandse normen en wetten

Bagage tijdens de reis

Indien de reiziger zijn bagage in de bus laat staan, dan is dit nadrukkelijk voor zijn eigen verantwoording. VTR adviseert de reiziger bagage uit de bus te halen en te plaatsen in een afgesloten safe (Dit geldt ook voor handbagage, sieraden, waardepapieren, fotocamera’s etc.).

Melden op de luchthaven

De reiziger dient zich uiterlijk 3 uur voor vertrek te melden bij de incheckbalie van de luchthaven. Het te laat of niet melden op de luchthaven wordt gezien als annulering op de vertrekdag. VTR is niet aansprakelijk voor extra kosten die gevolg zijn van het te laat of niet melden bij de incheckbalie op de luchthaven.

Vluchttijden

De vluchttijden vermeld in de reisbeschrijvingen zijn indicatief en onder voorbehoud van wijziging. In uw reisbescheiden staan de juiste tijden vermeld. Van deze tijden kan, met name in het geval van chartervluchten, tot op het moment van vertrek nog worden afgeweken.

Vertragingen

Door sterk toegenomen drukte in het luchtruim en de daardoor te nemen internationale veiligheidsmaatregelen, kan het voorkomen dat vertragingen optreden. Tevens kunnen omstandigheden op de luchthavens of technische storingen leiden tot soms aanzienlijke vertragingen dan wel voortijdig vertrek. VTR vraagt hiervoor begrip. Mocht door dergelijk oponthoud bij terugkeer aansluitend (openbaar) vervoer niet meer mogelijk zijn, dan kan VTR hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Schemawijziging

Bij schemawijziging van de luchtvaartmaatschappij is VTR niet aansprakelijk voor eventuele extra meerkosten voor extra overnachtingen ter plaatse. Deze komen ten laste aan de reiziger.

Onderhoud hotels

De meeste hotels uit het reisprogramma zijn het hele jaar geopend, waardoor er tussentijds onderhoud en renovatiewerkzaamheden kunnen plaatsvinden.

Klachten

VTR gaat met de grootst mogelijk zorg te werk. Mocht de reiziger toch een klacht hebben, van welke aard dan ook, is het belangrijk dat de reiziger dit direct ter plaatse bij de hotelier of reisleiding meldt. Mocht de klacht niet ter plaatse naar behoren worden opgelost, meldt de reiziger dit onmiddellijk schriftelijk per e-mail aan VTR. VTR kan dan nog tijdens het verblijf passende maatregelen nemen. Klachten die niet tijdens de reis zijn gemeld, zodat de reiziger VTR niet in staat heeft gesteld om nog tijdens het verblijf een passende oplossing te vinden, kunnen helaas niet in behandeling worden genomen.

Klachten moeten binnen 1 maand na kennisname door de reiziger van de feiten waarop de klacht betrekking heeft, schriftelijk en gemotiveerd bij VTR worden ingediend anders kunnen deze niet meer door VTR in behandeling worden genomen.

U kunt e-mailen naar  klantenservice@ten2tenteizen.nl   

Aansprakelijkheid

VTR is niet aansprakelijk voor de schade die wordt geleden wegens het niet of onvoldoende nakomen van enigerlei verplichting die uit de overeenkomst voortvloeit, tenzij de schade te wijten is aan opzet of grove schuld, of anderszins krachtens de Nederlandse Wet of in het verkeer in Nederland geldende opvattingen voor zijn rekening komt;

Iedere aansprakelijkheid uit welke hoofde dan ook is te allen tijde beperkt tot het factuurbedrag betrekking hebbende op de overeenkomst ter zake waarvan VTR aansprakelijk wordt gesteld.

De aansprakelijkheid van VTR kan nimmer verder gaan dan tot het bedrag waarvoor onze assuradeur dekking verleent. Indien VTR een begeleider inhuurt voor het uitvoeren van haar diensten dan is de aansprakelijkheid beperkt tot de dekking van de ingehuurde begeleider.

Door deelname aan reizen die door VTR worden aangeboden, aanvaarden de reizigers het zelf te dragen risico. De reizigers die deelnemen aan activiteiten dienen zich te allen tijde te houden aan hen door medewerkers van VTR of diens ingehuurde begeleider gegeven instructies. Indien de reiziger zich niet aan de instructies houdt (zulks ter beoordeling van de reisleiding), is VTR nimmer aansprakelijk voor welke schade dan ook.

Eventuele wijzigingen/drukfouten

Na publicatie kunnen in de gegevens wijzigingen zijn opgetreden. Kennelijke fouten en vergissingen op de internetsite of andere publicaties binden ons niet. Eventuele zet- of drukfouten voorbehouden.

Ten2Ten Reizen is een onderdeel van Van Tuijl Recreatie

Voorstraat 6a, 4286 AL Almkerk
Tel: 0031 183 404179
Mobiel: 0031 6 2222 5281

www.ten2tenteizen.nl
info@ten2tenreizen.nl

 

 

 

De algemene voorwaarden huurovereenkomst van Ten2Ten Reizen zijn beschikbaar als download in het zogeheten PDF formaat. Klik HIER om de algemene voorwaarden huurovereenkomst naar uw computer te downloaden. Voor het openen en bekijken van onze algemene voorwaarden heeft u het programma Adobe Reader nodig. Dit programma kunt u HIER gratis downloaden en installeren (indien nodig).

Artikel 1.

Algemeen en de begripsbepalingen

1. Onderstaande algemene voorwaarden zijn van toepassing bij de totstandkoming van een tijdelijke huurovereenkomst tussen eigenaar en huurder van vakantieaccommodaties, verder ook te noemen: huurovereenkomst.

2. Onder vakantieaccommodaties wordt verstaan vakantiehuizen en overige overnachtingsmogelijkheden zoals campings, bungalowparken, hotels enzovoort.

3. Van Tuijl Recreatie Bemiddeling, hierna aangeduid als VTRB, is een bedrijf dat adviseert, informeert, bemiddelt in opdracht van eigenaar/verhuurder.

4. VTRB informeert de huurder over huurobjecten, prijzen, voorwaarden en overige onderwerpen die voor de totstandkoming van de huurovereenkomst van belang zijn.

5. Onder huurder wordt mede verstaan degene die door bemiddeling van VTRB de door de eigenaar/verhuurder te huur aangeboden vakantieaccommodatie huurt.

6. Onder eigenaar wordt verstaan de eigenaar/eigenaren van de te verhuren vakantieaccommodatie(s).

7. Onder beheerder wordt verstaan de door de eigenaar of door VTRB namens de eigenaar aangewezen contactpersoon en/of sleutelhouder.

8. Onder huursom wordt verstaan de huurprijs van de vakantieaccommodatie.

9. Onder huurbedrag wordt verstaan de huursom verhoogd met eventueel bijkomende kosten, zoals onder andere kosten eindschoonmaak en toeristenbelasting.

10. Onder factuurbedrag wordt verstaan het huurbedrag verhoogd met reserveringskosten en eventuele borgsom.

Artikel 2.

Totstandkoming huurovereenkomst

 1. Het reserveren van de vakantieaccommodatie kan geschieden per telefoon, schriftelijk of via email.

2. De huurovereenkomst komt tot stand op het moment dat VTRB de huurder een schriftelijke bevestiging per post doet toekomen.

3. Een reservering zoals bedoeld onder sub 1 is definitief en bindend, dat wil zeggen dat bij annulering annuleringskosten verschuldigd zijn.

Artikel 3.

Betalingscondities

 1. Binnen 14 dagen na de reserveringsdatum dient 50% van het totale huurbedrag en de reserveringskosten te zijn voldaan door overmaking op een door VTRB op te geven bankrekening.

2. Het restant en de eventuele borgsom dienen uiterlijk 6 weken vóór vertrek op de opgegeven bankrekening van VTRB geheel te zijn voldaan. 

3. Bij reservering minder dan 6 weken vóór vertrek, dient het gehele factuurbedrag binnen 4 werkdagen, na de reserveringsbevestiging van VTRB, te worden voldaan. Bij reservering minder dan 3 weken vóór vertrek, dient het gehele factuurbedrag binnen 2 werkdagen te worden overgeboekt. Bij een eventuele telefonische overmaking zijn de bijkomende kosten voor rekening van de huurder.

4. Bij niet tijdige betaling van de verschuldigde bedragen zendt VTRB een schriftelijke aanmaning. Wanneer het verschuldigde bedrag binnen 5 werkdagen na datum van aanmaning nog niet in het bezit is van VTRB, wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd en is de overeenkomst ontbonden. VTRB brengt in dat geval annuleringskosten, als omschreven in artikel 10 van deze voorwaarden, in rekening.  

Artikel 4.

Reserveringskosten

Per boeking wordt aan de huurder € 20,00 reserveringskosten in rekening gebracht. Deze reserveringskosten worden bij een eventuele annulering niet gerestitueerd.

Artikel 5.

Bijkomende kosten

Eventueel bijkomende kosten dienen vóór vertrek aan VTRB te worden voldaan.

Artikel 6.

Eindschoonmaak

1. De gehuurde vakantieaccommodatie dient na afloop van het verblijf door de huurder netjes en "bezemschoon" te worden opgeleverd.

2. Serviesgoed met toebehoren dient schoon te worden teruggeplaatst in de kasten.

3. Verplaatst meubilair dient weer op de originele plaats te worden teruggezet.

4. Bij aankomst dient de huurder zelf te controleren of de zaken genoemd in het inventarisatieformulier aanwezig zijn. Als er iets beschadigd is of ontbreekt, dient de huurder dit binnen 24 uur na aankomst te melden bij de beheerder. Deze zal zijn uiterste best doen het item te repareren of te vervangen. Bij vertrek kan de huurder een eventuele schade via een formulier melden. De schade zal tegen kostprijs op de borgsom worden ingehouden. Als de schade de borgsom overschrijdt zal dit bedrag in rekening worden gebracht bij de huurder.

Artikel 7.

Borgsom

De eventuele borgsom wordt uiterlijk 30 dagen na afloop van het verblijf teruggestort aan de huurder, onder aftrek van eventuele kosten voor reparatie of vervanging van, door de huurder gemaakte of niet tijdig zijn gemeld aan de beheerder overeenkomstig artikel 6 lid 4, schade of vermissing van inventaris. 

Artikel 8.

Verplichtingen huurder

1. Verhuurder stelt, onder de in het huurcontract opgenomen voorwaarden, de vakantieaccommodatie aan huurder ter beschikking.

2. Verhuurder draagt er zorg voor dat de vakantieaccommodatie in goed verzorgde staat aan de huurder beschikbaar wordt gesteld.

3. Verhuurder staat er voorts voor in dat de ter plaatse gebruikelijke dan wel contractueel overeengekomen nutsvoorzieningen zijn aangesloten en dat de huurder daarvan gebruik kan maken.

Artikel 9.

Verplichtingen huurder

 1. Huurder dient ervoor zorg te dragen dat hij bij vertrek vanuit Nederland in het bezit is van de benodigde reisdocumenten, zoals een geldig paspoort of Europese identiteitskaart en eventueel vereist visa. In voorkomende gevallen waar huisdieren zijn toegestaan, dient de huurder ervoor zorg te dragen dat deze beschikken over bewijzen van inentingen en vaccinaties.

2. Huurder dient zelf zorg te dragen voor een reisverzekering en een annuleringsverzekering.

3. De beschrijving vermeldt het maximaal toegelaten personen van de geboekte vakantieaccommodatie. Dit aantal mag in geen geval overschreden worden. Bij overschrijding wordt de huurovereenkomst van rechtswege als ontbonden beschouwd en wordt de toegang tot de vakantieaccommodatie geweigerd. Huurder blijft in het voorkomende geval de volledige huursom verschuldigd, zulks uit hoofde van schadevergoeding c.q. vergoeding (huur) voor het genoten huurgenot. Huurder heeft geen enkele aanspraak op restitutie van reeds betaalde bedragen.

Artikel 10.

Wijzigingen en annuleringen door de huurder

 1. Voor elke wijziging, tot maximaal 6 weken voor aankomst, in een bevestigde boeking brengt VTRB een bedrag van € 50,00 in rekening. Deze kosten worden niet berekend indien de huurder bijboekt of overboekt naar een duurdere periode of woning. In dat geval worden uiteraard wel de meerkosten in rekening gebracht.

2. Iedere annulering dient schriftelijk aan VTRB kenbaar gemaakt te worden.

3. Bij annulering van de huurovereenkomst door de huurder, worden de volgende annuleringskosten in rekening gebracht.

a. bij annulering meer dan 6 weken vóór aanvang van het geboekte verblijf is een bedrag van   50% van de totale huursom verschuldigd.

 b. bij annulering vanaf 6 weken voor aanvang van het geboekte verblijf is de totale huursom verschuldigd.

4. Bij voortijdige beëindiging van het verblijf blijft het volledige huurbedrag verschuldigd.

5. Reserveringskosten worden bij annulering niet gerestitueerd.

Artikel 11.

Opzegging of wijziging door VTRB.  

 1. VTRB kan de huurovereenkomst slechts opzeggen dan wel wijzigen in de volgende gevallen:

 a. in geval van overmacht zoals onder andere oorlog, staking, natuurramp, buitengewone weeromstandigheden, brand, overlijden van de eigenaar, onaangekondigde verkoop en/of ingebruikname van het vakantieaccommodatie door de eigenaar e.d..

b. wegens gewichtige omstandigheden. Onder gewichtige omstandigheden wordt verstaan omstandigheden, die van zodanige aard zijn, dat verdere gebondenheid van VTRB niet kan worden gevergd.

2. In beide gevallen zal VTRB de huurder zo spoedig mogelijk een wijzigingsvoorstel doen in de vorm van een alternatief aanbod van vakantieaccommodatie.

3. Is dit niet mogelijk of accepteert de huurder het aangeboden alternatief niet, dan zal terugstorting van het volledige huurbedrag plaatsvinden. Enige andere schade of gevolgen van opzegging of wijziging zal niet door VTRB worden vergoed.

Artikel 12.

Aansprakelijkheid

 1. VTRB aanvaardt geen aansprakelijkheid voor:

a. diefstal, verlies of schade, van welke aard ook, tijdens of ten gevolge van een verblijf in één van de gehuurde vakantieaccommodaties;

b. het onklaar geraken of buiten werking stellen van technische apparatuur in de vakantieaccommodatie, tijdelijk uitval of storingen in en om de vakantieaccommodatie van water- en/of energiehuishouding, niet vooraf aangekondigde weg werkzaamheden en/of bouwwerkzaamheden rondom de vakantieaccommodatie;

c. het niet of ten dele uitvoeren van de huurovereenkomst ingeval van overmacht. Hieronder wordt mede verstaan het geval dat, door de eigenaar ingeschakelde dienstverlener(s) en/of beheerder, waarvan VTRB afhankelijk is nalatig blijven; 

d. kennelijke fouten of vergissingen op haar website of andere kennisgevingen.

2. Voor wat betreft ongevallen in of om de vakantieaccommodatie kunnen VTRB, de beheerder of de eigenaar niet aansprakelijk gesteld worden.

3. De huurder is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verlies en/of schade aan de gehuurde vakantieaccommodatie en de inventaris daarvan, ongeacht of dit gevolg is van handelen of nalaten van de huurder dan wel derden die zich met toestemming van de huurder in de vakantieaccommodatie bevinden.

4. Bij onjuist gebruik c.q. onjuist achterlaten van de gehuurde vakantieaccommodatie zullen aan de huurder aanvullende kosten worden doorberekend.

5. Bij het samenstellen van de website en informatie bij ieder aangeboden vakantieaccommodatie, heeft VTRB veel zorg besteed aan de betrouwbaarheid en de juistheid van de gegevens. Desondanks kan VTRB de juistheid en de volledigheid van de informatie niet garanderen en derhalve niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die zou kunnen ontstaan als gevolg van onjuistheden of onvolledigheden.

6. VTRB is jegens huurder op generlei wijze aansprakelijk voor de uitvoering van de huurovereenkomst of welke daarmee hangende verplichting ook. VTRB is derhalve niet aansprakelijk voor het handelen en/of nalatigheden van de betrokken verhuurder(s) noch voor de juistheid van de door deze verhuurder(s) verstrekte informatie. VTRB draagt geen verantwoordelijkheid voor foto's, folders en andere voorlichtingsmaterialen, voor zover deze haar door derden zijn verstrekt.

Artikel 13 (tevens laatste artikel van de algemene voorwaarden huurovereenkomst).

Klachten/meldingsplicht/geschillen

 1. Huurder dient eventuele klachten en/of opmerkingen betreffende de vakantieaccommodatie onverwijld aan verhuurder en aan VTRB te melden binnen 24 uur na aankomst bij de accommodatie middels het ter beschikking gestelde noodnummer (0031 6 2222 5281) van VTRB.

2. Verhuurder heeft na ontvangst van de klacht 24 uur de tijd om het geschil op te lossen. Indien de verhuurder hier niet (tijdig) in slaagt, neemt huurder nogmaals contact met verhuurder en VTRB op, uiterlijk binnen 36 uur na aankomst.   VTRB zal in dit geval een aantekening maken dat de klacht op juiste wijze is doorgegeven aan VTRB en dat  de verhuurder in verzuim is gebleven met het oplossen van de klacht.

3. Een klacht na (vroegtijdig) vertrek, zonder voorafgaand overleg met de verhuurder en VTRB, vrijwaart verhuurder en VTRB van elke acceptatie van een klacht of welke vorm van restitutie ook.

4. Binnen 3 weken na vertrek, zal VTRB de klacht onderzoeken en met de verhuurder contact opnemen met betrekking tot een passende regeling.

5. Binnen deze regeling treedt VTRB op als mediator en zal de belangen van huurder en verhuurder afwegen en een voorstel naar beide partijen doen toekomen welke VTRB, de klacht in acht nemende, redelijk acht.

6. Indien geen overeenstemming tussen huurder en verhuurder wordt bereikt, staat het huurder en verhuurder vrij om het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter van een rechtbank. Op alle geschillen tussen verhuurder en huurder is Nederlands recht van toepassing. VTRB speelt bij deze geschillen slechts een bemiddelende rol.

Van Tuijl Recreatie Bemiddeling is een onderdeel van Van Tuijl Recreatie

Voorstraat 6a, 4286 AL Almkerk
0031 183 404179
0031 6 2222 5281

www.Ten2TenReizen.nl
info@Ten2TenReizen.nl

 

 

Privacy verklaring

Op de website www.Ten2TenReizen.nl wordt uitgebreide en zorgvuldige informatie verstrekt zodat u zelfstandig een keuze kunt maken uit het volledige reisaanbod en uw vakantie desgewenst direct kunt boeken.

Privacyverklaring

Ten2Ten Reizen respecteert uw privacy en zorgt ervoor dat uw persoonlijke gegevens strikt vertrouwelijk blijven.

Boeking- en reisgegevens

Uw persoonlijke gegevens worden door Ten2Ten Reizen uitsluitend beschikbaar gesteld aan derden ten behoeve van de uitvoering van de door u geboekte vakantie en/of afgesloten verzekering. Deze gegevens zullen niet voor andere doeleinden gebruikt worden.

Nieuwsbrief

Abonneert u zich op de Nieuwsbrief die Ten2Ten Reizen ontwikkelt en die u per e-mail ontvangt, dan wordt uw e-mailadres uitsluitend gebruikt om u deze nieuwsbrief toe te sturen. Indien gewenst kunt u zich uitschrijven voor de Nieuwsbrief.

Cookies

Op de website Ten2TenReizen.nl worden bezoekgegevens bijgehouden door middel van cookies. Een cookie is een klein bestand wat op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. Cookies stellen Ten2Ten Reizen in staat om het bezoek op de verschillende onderdelen van de website te kunnen meten. Hierdoor is het mogelijk de website te onderhouden op de meest klantvriendelijke manier. Als u niet wilt dat Ten2Ten Reizen cookies gebruikt kunt u in uw browser daarvoor kiezen. Het uitzetten van cookies kan uw gebruik van de website en diensten beperken. Als u de cookies accepteert, zullen zij in uw computer blijven tenzij u de cookies zelf verwijdert.

Ten2Ten Reizen behoudt zich het recht voor om deze privacy voorwaarden te wijzigen.

 

 

Op de website van Ten2Ten Reizen vindt u twee verschillende gastenboeken.

1. Bij iedere te boeken accomodatie en bij de zogeheten Specials kunt u de ervaringen lezen van gasten die bij Ten2Ten Reizen hebben geboekt.

2. Daarnaast is er op de homepage (de voorpagina) onder "Gastenboek" nog de mogelijkheid om algemene- en/of reiservaringen via Ten2Ten Reizen te vermelden.

In beide gevallen kunt u alleen reacties plaatsen na registratie op onze website. Deze registratie is nodig om 'spam' reacties en 'reclame' te voorkomen.

 

No faqs found in this category

 

Oei, dat is altijd vervelend, niet alleen voor onze klanten, maar ook voor Ten2Ten Reizen. Neemt u even contact met ons op? Wellicht kunnen wij eventuele problemen meteen oplossen.

De volgende oorzaken kunnen voorkomen:

  1. U gebruikt een verouderde Internet Browser. 
  2. Naast Internet Explorer kunt u gebruik maken van de volgende Browsers: Firefox, Google Chrome, Apple Safari, Opera, Avant en Maxthon.
  3. Deze website is geoptimaliseerd voor de volgende Internet Browsers: Mozilla Firefox versie 3 en hoger, (aanbevolen) - Internet Explorer 8 en hoger. - Opera versie 9 en hoger, -  Apple Safari versie 3 en hoger, de Google Chrome browser, Avant en Maxthon. Daarnaast dient voor een optimaal resultaat de Adobe Flash Player geïnstalleerd te zijn. U kunt deze gratis downloaden en installeren door HIER te klikken. Verder heeft u Adobe Acrobat Reader nodig om bijvoorbeeld onze algemene voorwaarden te kunnen lezen, downloaden en printen. Dit programma staat meestal standaard op computers geïnstalleerd, maar u kunt het gratis programma eventueel HIER downloaden.
  4. U ondervindt andere technische problemen? Ten2Ten Reizen verzoekt u om even contact met de klantenservice op te nemen.

Help ons om onze website en dienstverlening naar onze klanten op een hoog niveau te brengen en te houden!

 

No faqs found in this category

Veelgestelde vragen

Wij kunnen ons voorstellen dat u vragen hebt over uw reis naar Hongarije en over het boeken van een mooie vakantie bij Ten2Ten Reizen. Uiteraard kunnen wij al uw vragen per mail of per telefoon beantwoorden. Om u echter nog sneller van dienst te kunnen zijn, hebben wij al een mooi overzicht gemaakt van de meest gestelde vragen die wij ontvangen. Wellicht staat uw vraag en antwoord al in dit rijtje. Bekijk dus snel onze rubriek veelgestelde vragen en laat het vakantieplezier sneller beginnen!

Verhuur uw vakantiehuis

U heeft een vakantiehuis in Hongarije? Heeft u er wel eens over gedacht om dit huis te verhuren? Dan bent u bij Ten2Ten Reizen aan het juiste adres. Wij nemen u alle zorgen uit handen.

Graag informeren wij u over alle mogelijkheden. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier. Wilt u liever persoonlijk contact? Bellen kan ook. Wij helpen u graag met een deskundig advies.

Neem contact met ons op

Fijn dat u gebruik wilt maken van onze diensten. Wij helpen u graag persoonlijk verder met het boeken van een mooi vakantiehuis of een bezienswaardige rondreis in Hongarije. Neem contact met ons op om al uw wensen te bespreken:

Ten2Ten Reizen is onderdeel van 'Van Tuijl Recreatie'
Burg. H. Blokstraat 25
4286 CB Almkerk

Telefoon: 0183-302882

Uiteraard kunt u al u vragen en wensen ook aan ons mailen, door gebruik te maken van ons contactformulier. Wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.